Studio deFORM sa zameriava na produktový dizajn, nábytok, interiér, dizajn výstav a reklamu.
Výtvarníci, filmári, producenti a vydavatelia Ila Beka a Louise Lemoine spolupracujú už vyše 10 rokov a sústreďujú sa na výskum a experimentovanie s novými deskriptívnymi kinematografickými formami vo vzťahu k súčasnej architektúre.
Za svoju prácu získali rad ocenení, okrem iného sa v roku 2015 dostali do finále ceny Miese Van der Rohe a v roku 2016 do finále Medzinárodnej ceny RIBA.
Jeho stavby sa vyznačujú originálnym konceptom. Snaží sa posúvať hranice štandardných prevádzkových vzťahov na ďalšiu úroveň.
Zmysluplné veci sa zdajú byť prekvapivo jednoduché, tak ako bývajú veci pravdivé.
Navzdory tomu, že domovským odborom Irmy Boom je grafický dizajn, spôsob, akým "stavia" knihy, pripomína skôr architektúru.
Nórska umelkyňa Sissel Tolaas je známa predovšetkým vďaka jej extenzívnej a často aj kontroverznej práci s pachmi. Dokázala obnoviť pach prvej svetovej vojny, zachytiť vôňu 52 metropol alebo vyrobiť syr z molekuly kopačky Davida Beckhama. Čo nám o pachoch prezradila v rámci aprílovej edície Clubovky?
V rámci januárovej edície Clubovky sa vo Fachu predstavilo dánske multidisciplinárne štúdio Norm Architects na čele s jej hlavnou architektkou Lindou Korndal. Aký je typický škandinávsky dizajn a prečo v štúdiu často riskujú stratu klienta?
O svojich zámkoch, kaštieľoch a starých pivovaroch nám prišla porozprávať v rámci Clubovky, sérii neformálnych stretnutí určených pre ľudí s nadšením pre dobrú architektúru a dizajn, ktorá sa každý mesiac koná v priestoroch Fachu.
O hľadaní jeho vlastnej cesty, videní a interpretácii každodenných problémov, ktoré sa následne snaží vyriešiť vo svojich dizajnoch, tvrdej práci a postupnom dosahovaní úspechov, sme sa rozprávali v priestoroch Uni Light, partnera talianskej spoločnosti Flos.
Dizajnérsky pár Charles a Ray Eamesovci, ktorí svojím nábytkom výrazne ovplyvnili imidž domácností minulého, ale už aj tohto storočia, sú akoby stále živí. Na ich nesmrteľnosti má nemalý podiel potomok rodu Eames, vnuk, no najmä hlava, ktorá riadi toto zdedené impérium – Eames Demetrios.
Nipa Doshi, nežná polovička dizajnérskeho dua Doshi Levien, je priama a rozvážna žena so zjavom indickej princeznej. Počiatočnú "rezervovanosť", ktorú sme najskôr pripisovali únave z cesty, však odhodila bokom hneď, keď sa téma nášho rozhovoru obrátila k dizajnu.
Začínali s idealistickým odhodlaním spraviť niečo proti suchopárnosti švédskej architektúry. Nie však prostredníctvom odmietania toho, čo je typicky švédske, ale premyslenou prácou s mierkou, progresívnym prístupom k materiálom a najmä citlivosťou na lokálne špecifiká.
Zo skíc jeho ceruzky sa zrodili dizajnové klenoty súčasnej doby. Interiér ACE hotela v Londýne, olympijská pochodeň, lampa pre Louisa Vuittona či kinetický alumíniový strop v londýnskom Victoria and Albert Museum. Sám svoju prácu nazýva «eklektickou» a do Bratislavy na prednášku v rámci série CLUBOVKA dorazil bez svojho kolegu. Jay Osgerby.
Vo vašej tvorbe sa neráz objavujú archetypálne tvary. Sú vaším smerovaním, hľadate v nich inšpiráciu? Miestne predpisy si neraz vyžadujú, aby sa stavalo v predpísaných tvaroch. V takom prípade sa snažime prepojiť archetyp domu modernitou. To je tiež dôvod, prečo naše stavby pôsobia veľmi súčasne, pričom akceptujú regionálne určenú formu....
Na začiatku bola duša Mariu Blaisse nie je jednoduché zaradiť do nejakej "škatuľky", pretože práca tejto absolventky Gerrit Rietveld Academy v Amsterdame osciluje medzi voľným umením, architektúrou a dizajnom.
Holandský fotograf Iwan Baan nedávno vystúpil na bratislavskej Clubovke, kde ukázal netradičné stavby pochádzajúce od známych architektov, ale aj od neškolených staviteľov.
ORA-ITO (vlastným menom Ito Morabito), "wunderkind" súčasného francúzskeho dizajnu sa narodil 4. apríla 1977 v Marseille. Pochádza z prominentnej umeleckej rodiny, jeho otec Pascal Morabito je známy parížsky dizajnér a klenotník.
Horizonty podľa scenára Súčasna brazílska architektúra je založená na tradícii europského racionalizmu, na odvážnych modernistických ideáloch aj na juhoamerickej senzitivite. Tieto východiská rezonujú v diele Marcia Kogana.
Vaše projekty vyzerajú, akoby ste ich robili s veľkou ľahkosťou, voľne. takmer bez obmedzení. Je to tak? Záleži na tom, čomu hovoríte limity. Samozrejme, nemáme na mysli normy a regulatívy, ktoré rnusíte naplniť. V týchto medziach sa však snažíme opustiť všetky ostatné limity...
"Kmotra" Galeristka a vážená autorita nezávislej dizajnérskej scény z Milána, pôvabna Rossana Orlandi, sa počas bratislavskej návštevy (na pozvanie Clubovky) zdôverila magazínu Atrium so svojím príbehom a svojími láskami . A tiež tajnostkársky naznačila, čo chystá do budúcnosti.
Svoju vlastnú architektonickú kanceláriu ste si založili hneď po ukončení štúdia architektúry v Marseille. Cítili ste potrebu ísť vlastnou cestou? Netužili ste získať praktické skúsenosti pod vedením starších kolegov?
Premýšľavý Holanďan Piet Oudolf prešiel kus dobrodružnej cesty, kým sa vypracoval na rešpektovaného krajinného dizajnéra. Kto videl jeho práce ako Millenium Park v Chicagu, pochopí, v akej mierke sa Piet Oudolf dokáže pohybovať.
Pokračujúci prednáškový cyklus Clubovka priniesol do našich kútov ďalšiu pozoruhodnú figúru súčasného dizajnu: v diele Jaimeho Hayóna odhalil čudesné paralely hračkárskej estetiky a opulentnej obsahovej pompy.
V bielom obleku bezchýbneho strihu, s tajuplným tetovaním na predlaktí a širokým úsmevom na tvári hlása Karim Rashid sebavedomú filozofiu demokratického dizajnu.
Na svet sa díva cez dizajnové okuliare. Vysvitlo, že ide o rám, ktorý nosieval jeho starý otec. Pred modernou štýlovosťou si Gaetano Pesce, dizajnér a architekt talianskeho pôvodu žijúci v New Yorku, uprednostnil skôr niečo osobné, k čomu ho viažu osobné putá a tradícia.
Jerszy Seymour prišiel do Bratislavy na pozvanie Clubovky. V garážach obchodného domu Atrium, kde mu ako rečnícky aj didžejský pult slúžil prevrátený kontajner na odpadky, odprezentoval svoju staršiu ale aj aktuálnu tvorbu.